Setiap hari wajib menulis!

Barulah layak digelar penulis yang bermotivasi! Haha!

Baiklah, hidup sekarang sedang melalui fasa demam. Demam secara literal dan figuratif. Dan sesungguhnya tidak seronok langsung menatap wajah Encik Suami yang demam. Kasihan sangat. Kalau boleh, mahu sahaja demam itu dipindah ke badan saya. (Tapi sebenarnya memang diri sendiri pun sedang demam! Tidak dapat bermanja-manja sebab dedua demam…)

Perkembangan penulisan…sangat perlahan. Tugasan mingguan dalam kursus penulisan atas talian, sipi-sipi sahaja dapat disiapkan dan dalam banyak masa, saya hilang tumpuan. Sebenarnya sedang kehilangan motivasi dalaman buat masa sekarang.  Salah sendiri…masih berusaha mencari kembali kekuatan dalaman.

Apapun, setiap langkah ke hadapan adalah kemajuan. Biarpun hanya satu langkah setiap hari. Tidak mengapalah jika hanya mampu melangkah satu langkah. Jangan tidak melangkah langsung. Hari ini perlu lebih baik dari semalam, dan esok perlu lebih baik dari hari ini. Barulah kita meraih untung. Jangan kita menjadi statik dan tidak berubah, atau lebih buruk lagi, hari esok lebih buruk dari hari ini. Kesimpulannya nanti, rugi!

InsyaAllah….ada jalannya…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s