Ah, FINALLY!

Joining an online course is no joke. Especially when you have assignments and deadlines. And you have missed the deadlines by two days, and you are the exception to the group.

Malu siots.

Anyway, dah habis akhirnya tugasan tu. Jadi aku reward diri sendiri dengan menulis gaya bebas di blog. Blog yang tidak dihebahkan kewujudannya di dalam kursus penulisan rasmi sebab kursus itu menggunakan mazhab BM Tinggi. Dan aku ada bahagian yang suka berbahasa sederhana rendah. Aku suka bahasa tinggi jugak tapi ini medan yang majoritinya akan diluahkan dalam bahasa sederhana rendah šŸ™‚

Hujung minggu yang sendiri lagi. Encik Suami kursus satu hari. Jangan bimbang, aku sendiri pada siang hari saja, malam hari masih berteman šŸ˜› Tugas dan tanggungjawab Encik Suami memang kerap membawa dia keluar pada hujung minggu. Aku rasa mungkin ada sesetengah orang yang bergelar isteri yang tak tahan dengan keadaan macam ini. Tapi aku juga sedar, ramai isteri yang seperti aku dan menerima dengan penuh redha. Aku pulak….hmm, aku faham. Dan sejujurnya aku masih perlukan masa-masa seperti zaman single di mana aku boleh berkurung dalam rumah secara solo, lepak online buat kerja aku sendiri dan berfikir tentang semua isu dalam dan luar alam secara bersendirian. So I’m good. I still get my single-by-birth timeslots for the time being and it’s all good. Alhamdulillah.

Of course, I draw the line at being left home alone throughout the night unless it is REALLY, REALLY urgent and important. No more of sleeping alone because I don’t like waking up alone anymore.

(Is that too much information? Come on, people, behave! Haish. Haha.)

Anyway, this is a great Sunday! šŸ˜€

Leave a Reply

