Pelik…

Semalam macam ada taip satu entri, tapi harini tengok tak ada pulak. Terpadam? Tak tekan Publish? Hilang kena telan kastam internet? Sigh. Tak apa la kot, sebab entri tu biasa-biasa je dan tak ada isi penting pun.

Aku mendaftar untuk kursus penulisan kreatif atas talian. Kursus 8 minggu bermula esok. Objektif kursus ialah untuk belajar teknik-teknik jadi penulis kreatif dan menghasilkan sebuah proposalΒ yang boleh dihantar kepada penerbit untuk tujuan pemasaran. Aku mendaftar sebab ini impian aku, dan kursus ni datang menjawab persoalan yang berlegar-legar sekitar minda aku selepas 3 hari attend kursus kat tempat kerja, tentang Personal Effectiveness.Β 

For things within our control, give 100% efforts and leave no stones unturned. For things beyond our control give 100% visualization and use your full brain to imagine the outcome when you have succeeded.

Since I’ve dreamed about being a writer and have not been doing anything concrete about it for so long, and my role model is already in the process of writing her second book after producing her first in the span of 2-3 months, I see this course as the starting point of my efforts.

Bismillahirrahmanirrahim. Bantu aku Ya Allah.

Abang dan Emak pun dah tahu rancangan aku ni. InsyaAllah, ada sokongan. Dengan permulaan ini, aku telah memulakan langkah ke arah mencari rezeki dari rumah. Creating the future life with a more flexible time, and lessen the stress related to working under other people.

Jangan salah anggap. Aku tak cakap bekerja sendiri tak ada tekanan. Ada cabaran tersendiri dan ada masalah dari sudut yang lain pulak. Tapi orang-orang yang berjaya, sentiasa nampak kewujudan peluang dalam setiap kesukaran. Orang-orang yang gagal pulak, sentiasa nampak kesukaran dalam setiap peluang.

Aku rasa dah cukuplah minda aku terperangkap dalam gaya pemikiran orang-orang yang gagal selama ni. I’ve learnt my lessons, and thinking like a failure is not a pretty situation to be stuck in. It’s time to return to successful mindset, move on with liking what I have and move forward in having what I like.

Hidup aku dengan Syarikat sekarang pun, dah berubah menjadi satu medan peluang yang sangat besar di mata aku. Dan medan ini sangat mengujakan. Doakan aku, sahabat. Kita sama-sama berdoa sama Tuhan, bantu kita dalam semua perjalanan hidup ini.

Everyone fights a hard battle in their lives.

5 thoughts on “Pelik…

  1. i like the last line, everyone fights a hard battle in their lives, well said!

    and where got 2,3mths!!! berkurun before idea dtg lol. good luck, standby 1 copy for me! (tetiba perasan ur talking sbt me, sekali org lain lol)

  2. Raft,

    I got that line from a training! And YES I was talking about you laaaa….I mana ada kenal another writer so up close and personal! πŸ˜€ So how are you? πŸ™‚

  3. Raft, the trainer is a writer with PTS so the materials are PTS-based. But it is not with PTS directly. JS ada kursus jugak? Lepas ni join kursus yang JS-based pulak kalau ada πŸ˜‰

Leave a Reply

