Layan drama islami baru di tivi tiga,

buat aku rasa…hmm. Buat aku rasa seperti menonton biasan realiti yang diekstrimkan. Mungkin itu la definisi ‘drama’ kot? Lebihkan perasa asam garam gula dan hempedunya. Dan natijahnya, ada aura tak selesa dalam dada.

(Tapi rasanya tak la baru sangat kot cerita ni? Dah episod ke berapa dah? Baru malam ni aku tergerak nak tonton)

Selepas NurKasih (NK), dikatakan drama TahajjudCinta (TC) ni mampu melawan populariti NK. Barisan pelakon utama NK pun turut membantu di dalam TC. Membantu ya, bintang-bintang utama TC ialah orang-orang lain. Heheh. Aku tak pasti la selepas menonton dalam setengah jam, sejauh mana kemampuan TC ni. Tapi secara lumrahnya memang aku susah nak suka sesuatu drama dalam masa sekejap. Aku perlukan masa nak menilai dan membuat keputusan.

Adakalanya, masa yang nak diambik untuk buat keputusan tu sangat dicemburui oleh pihak lain. Semput dibuatnya nak mengejar masa yang semakin dekat Kiamat, semakin laju ia berputar…

Di hadapan, aku lihat peluang dan penghalang mula mendatang serentak.

Leave a Reply

