Bulan itu bulan cinta ;-)

Yelah agaknya bulan cinta, dah masuk Februari katanya. Bulan orang berchinta-chenta dan sambut velentain. Iye ke? Sambut lah kalau rasa-rasa dah puas mencari cinta Ilahi…sebab cinta manusia ni tak kekal. Mampu berubah. Tak setanding cinta Dia yang tak perlu hari istimewa untuk menyambutnya. Sebab Dia sentiasa lebih dekat dengan kita berbanding kita dengan Dia. Setiap mili dan nanosaat, Dia di sisi kita. Cuma kita yang tak percaya dan tak sedia untuk membalas cinta Dia sewajarnya.

Ini ingatan untuk diri aku sendiri, terutamanya. Sebab culas sungguh aku di saat Dia melimpahkan nikmat dan kurnia tak terhingga. Aku masih leka tidak bersyukur. Mahu apa lagi aku, sejujurnya aku tidak tahu. Maka yang aku mampu, meluahkan kekhilafan dan kesedihan ini hanya pada Dia. Ya Tuhan, aku mohon…bantu aku mencintaiMu sewajarnya Kau dicintai. Kerana aku tidak mampu lagi kehilanganMu…

Enam hari bercuti. Penuh, selesa dan rehat minda dan hati. Tapi ada jedanya. Simpul akhirnya, aku merenung bait-bait fiksi cerita NB. Heh.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s